Впровадження ЄІССС: як буде працювати нова система призначення соціальної допомоги

Із впровадженням Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (ЄІССС) стара система, яка всі 30 років незалежності України змушувала людину для звернення по соціальну допомогу від держави збирати численні довідки, вистоювати у чергах, а потім місяцями очікувати на рішення, відійде в минуле.

Презентація Міністерства соціальної політики показує, як відбувається призначення і отримання державних соціальних виплат ще сьогодні і як змінюється ця процедура в пілотних регіонах, де ЄІССС вже впроваджується.

У старій системі людина приходить з пакетом паперових документів до виконавчого органу територіальної громади або ЦНАПу, де документи приймаються, скануються, перевіряються та вносяться до електронної системи. Потім інформація про людину декілька разів передається від однієї установи до іншої, завантажується у декілька не пов’язаних між собою електронних систем та звіряється з паперовими документами. В різних випадках це може бути до 5 органів влади.

Єдина інформаційна система соціальної сфери та відповідна перебудова процесів кардинально змінює цю ситуацію.

Людина подає заяву до виконавчого органу територіальної громади або до Центру надання адміністративних послуг, або на портал Дія – як кому зручніше. В результаті можна звернутись за допомогою, не виходячи з дому, та отримати її через декілька днів. Перевірка даних, визначення права на допомогу та формування виплатних документів відбувається в автоматичному режимі.

Тобто між людиною, що потребує допомоги, і державою зникають всі проміжні ланки – відбувається пряма електронна комунікація.

Мінсоцполітики зазначає, що прискорити процеси з упровадження ЄІССС та забезпечити створення технічної платформи для її функціонування можливо буде завдяки співпраці з Міністерством цифрової трансформації та зі Світовим банком в межах проекту “Модернізація системи соціальної підтримки населення України”.

Джерело: Міністерство соціальної політики України