“Почуй мене”: “Соціальна єдність” і Мінсоцполітики запустили проект для допомоги 2 млн українцям з порушеннями слуху

Пілотний проект “Почуй мене”, який реалізується спільно громадською організацією “Громадський рух “Соціальне єдність” і Міністерством соціальної політики, покликаний забезпечити комфортні умови при комунікації з органами влади для українців з порушеннями слуху. Про це під час презентації проекту повідомили представники “Соціального єдності”.

Проект “Почуй мене” презентували за участі першої леді Олени Зеленської, міністра соціальної політики Марини Лазебної, дипломатів і представників міжнародних організацій.

Команда “Громадського руху “Соціальна єдність” продемонструвала, як працюватимуть нові сервіси для людей з порушенням слуху, які запроваджують на сайті Мінсоцполітикив рамках проекту.

За словами голови “Громадського руху “Соціальна єдність” Євгена Охріменка, до сьогодні люди з проблемами слуху не мали можливості оформлювати звернення в держустанови, звертатися за інформацією про пільги, комунікувати з державними органами в режимі онлайн. Проект “Почуй мене” спрямований на вирішення цієї проблеми.

“На сайт Міністерства було встановлено спеціальний віджет, завдяки якому кожна людина з порушеннями слуху з допомогою перекладача жестової мови може звернутися і отримати необхідну інформацію”, – розповів Євген Охріменко.

Засновник компанії “Технології для людей” Віталій Потапчук, який сам є слабочуючим, продемонстрував учасникам презентації, як саме працюватиме встановлене на сайті програмне забезпечення, розроблене його компанією.

“Все дуже просто. На головній сторінці міністерства створено розділ “Почуй мене”. Після нескладної процедуриверифікації та введення коду, показаного жестовою мовою – людину буде автоматично з’єднано з перекладачем жестової мови, який надасть консультацію в режимі онлайн”, – повідомив він.

Як розповів Євген Охріменко, це – не єдиний сервіс, який отримають люди з проблемами слуху в рамках проекту “Почуй мене”.

Якщо порушене питання потребуватиме більш розгорнутої відповіді  – готуватимуть не лише письмову відповідь, а й відео-лист з перекладом на жестову мову.

Також на сайті міністерства буде впроваджено розділ з відео-роз’ясненнями, де люди з порушенням слуху зможуть переглядати актуальну інформацію з таких питань як, наприклад, порядок призначення субсидії та ін.

За словами Марини Лазебної, впровадження таких сервісів на сайті Мінсоцполітики – лише перший крок. Надалі вони поширюватимуться і на інші органи влади.

“Ми надамо рекомендації, як поширити новий досвід комунікацій на інші державні установи, органи соціального захисту населення. Наше завдання – забезпечити, щоб кожна людина була почута та мала всі можливості для активної участі у суспільному житті та власної реалізації”, – наголосила вона.

Олена Зеленська зазначила, що була приємно вражена цим проектом, а головне тим, що він не обмежився формальним забезпеченням сервісів, а розроблений з чітким розумінням того, що дійсно потрібно людям з порушеннями слуху, яких в Україні близько двох мільйонів.

“Я дуже задоволена, що працює основний принцип роботи над сервісами для людей з інвалідністю: не робіть для нас без нас. Це – чудово!”, – наголосила вона.

Олена Зеленська також зацікавилася напрацюваннями “Соціальної єдності”, як створити безбар’єрне середовище в Україні, зручні умови для людей з порушенням слуху і зору під час користування громадським транспортом, зверненням до екстренних служб і багато іншого.

В свою чергу Марина Лазебна розповіла, що протягом кількох місяців планується запровадити ще один спільний проект “Соціальної єдності” та Мінсоцполітики – платформу “Вільно”. Завдяки сервісу, люди з порушенням слуху зможуть підвищувати кваліфікацію і знаходити роботу.